`•.¸¸¸.• کـــــــــــــــــــــــافــــــــــــــــــــی و ب •.¸¸¸.•`
`•.¸¸¸.• کـــــــــــــــــــــــافــــــــــــــــــــی و ب •.¸¸¸.•`
 
قالب وبلاگ

ویتامین ها برای پوست ما چه می کنند و چه خاصیتی دارند؟ آیا می دانید کدام ویتامین برای پوست شما مناسب است و می دانید از چه راهی باید مصرف کنید تا برای پوست مفید باشد؟

 

حتما در هنگام استفاده از کرم ها و فرآورده های پوست و زیبایی متوجه شده اید که روی برچسب آن ها نوشته شده است “حاوی ویتامین های A یا B یا C” .
ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد غذایی ضروری برای واکنش های سوخت و ساز و واکنش های مربوط به عملکرد آنزیم ها هستند.یعنی بدون وجود برخی از آن ها نمی توان سوخت و ساز کامل و بدون نقصی داشت.برخی از ویتامین ها محلول در آب و برخی محلول در چربی اند.ویتامین های A و D و E و K محلول در چربی و ویتامین های B و C محلول در آب هستند.

ویتامین A :
هم به صورت خوراکی و هم به صورت استعمال موضعی وجود دارد.شکل موضعی آن برای رفع خطوط آکنه،کاهش خطوط ظریف و منافذ پوستی بسیار مناسب است.شکل موضعی ویتامین A که به صورت نسخه ای وجود دارد بسیار موثر است و شکلی از دارو که قدرت کمتری دارد و بدون نسخه هم در دسترس است(رتینول) به صورت موجود در کرم ها و فرآورده های آرایشی و زیبایی برای مراقبت روزانه و استفاده مرتب،فواید زیادی در صاف و یکنواخت کردن پوست دارد.روزانه بدن ما به ۵۰۰۰ واحد ویتامین A نیاز دارد که بسیاری چون نگرانند به مصرف مکمل آن روی آورده و به احتمال زیاد مصرف زیاد آن خطر ابتلا به شکستگی استخوان را افزایش می دهد.
 
ویتامین B :
ویتامین های گروه B به چند دسته تقسیم می شوند و برای پوست و مو بسیار مفیدند اما تا زمانی که کمبود این ویتامین به وجود نیامده است،ضرورتی ندارد که مکمل مصرف کنید.هنگامی که ویتامین های B5(پانتنول) و B3(نیاسین آمید) به فرآورده های پوست و مو اضافه می شود موجب آبرسانی به پوست و افزایش قوام و خاصیت ارتجاعی آن می شود.این موضوع سبب می شود که خطوط ظریف چین و چروک صورت از بین برود و با آب رسانی به پوست موجب افزایش مقاومت آن در برابر عوامل آسیب رسان خارجی می شود.
 
ویتامین C :
ویتامینی محلول در آب است که علیه تابش آفتاب و چین و چروک های ناشی از آن مبارزه می کند.اگر به صورت موضعی استفاده شود از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری می کند و موجب تولید و تقویت کلاژن می شود.این در صورتی است که فرآورده های مراقبت از پوست حاوی پالمیتات اسکوربیک یا ال- اسکوربیک یا منیزیوم اسکوربیل فسفات باشد.افرادی که می خواهند از این ویتامین ها یا مکمل های آن استفاده کنند،می توانند هم به صورت موضعی و هم خوراکی آن را مصرف کنند. مصرف خوراکی آن روزانه بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم است.
 
ویتامین E :
دریافت این ویتامین روزانه به مقدار ۴۰۰ واحد موجب کاهش چین و چروک و بهبود قوام پوست میشود.در هنگام تهیه فرآورده های مربوط به این ویتامین توجه داشته باشید که بر روی برچسب آن ها نوشته شده باشد “طبیعی” یا “دی آلفا توکوفرول” . ویتامین E را به طور مرتب برای زیر چشم می توانید به کار ببرید و شاهد رفع چین و چروک این ناحیه باشید.
 
منبع:tebyan.net


 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ] [ 17:53 ] [ مریم ] [ ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

با سلام,به وبلاگ من خوش آمدید. اميدوارم لحظات خوبي رو در وبلاگ من سپري كنين.مي توانيد براي مشاهده ي تمامي مطالب وبلاگ ازقسمت موضوعات مطالب ديدن كنيد. لطفا نظرات,پيشنهادات يا انتقادتان را براي بهتر شدن وبلاگ در قسمت نظرات اعلام كنيد. كپي برداري از مطالب وبلاگ با ذكر منبع مجاز مي باشد با تشكر
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان `•.¸¸¸.• كافي و ب •.¸¸¸.•` و آدرس coffee-web.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
امکانات وب

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 84506
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

بنیاد خیریه مهر نور, بنر حمایتی,بنر خیریه,بنر مهر نور